Friday, June 17, 2011

ختم قرآن تونی بلر و توهین اسب‌ها به امام راحل

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش داده است که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس مشغول گذراندن یک دوره «ختم قرآن» است...تندیس نمادین آرش کمانگیر در سال ۱۳۵۴ در میدان ولیعهد نصب شد که پس از انقلاب نام آن به میدان «امام خمینی» تغییر یافت اما مسوولان ساری متوجه شده‌اند که وجود این اسب‌ها توهین به «امام» محسوب می‌شود!
حاج آقا بلر!

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش داده است که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس مشغول گذراندن یک دوره «ختم قرآن» است.
البته از این که تونی بلر در حال حاضر کدام جزء قرآن را مشغول تلاوت است خبری در دست نیست.

تونی بلر در این زمینه گفته است: «خواندن کتاب مقدس مسلمانان باعث می شود که از امور دین به دلیل اهمیت این بعد در دنیای جهانی شده آگاه شوم به همین دلیل برای شناخت برخی از امور که در جهان اتفاق می افتد، روزانه قرآن می خوانم.»

او معتقد است «خواندن قرآن در وهله اول در جهت موفقیت در کارش به عنوان نماینده کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه بسیار مفید بوده است.»


اسب‌ها به امام توهین کردند
 
در شرایطی که همه‌گان تصور می‌کردند که «مجسمه‌های تیرانداز و اسبانش» در میدان امام شهر ساری توسط  یک عده از خدا بی خبر دزدیده شده است اما مسئولان شورای شهر ساری خیال همه را راحت کردند و اعلام کردند که این مجسمه ها به دستور دادستان شهر شبانه از میدان جمع آوری شده‌اند.
سرانجام رئیس شورای شهر ساری سکوت چند روزه مقامات شهری پیرامون علت جمع آوری شبانه این مجسمه ها ساری را شکست.

گویا مسئولان شهر ساری پس از سی سال متوجه شده‌اند که وجود این اسب‌ها در میدان امام چیزی جز اهانت به نام امام نیست و به همین دلیل دستور جمع‌آوری این مجسمه‌ها را به شهرداری ابلاغ کرده‌اند.
اسب‌های برنزی همراه با ارابه و سوار در میدان امام «ولیعهد سابق» ساری، نماد آرش کمانگیر تیرانداز اسطوره‌ای ایران زمین بوده‌اند که گفته می‌شود از اهالی ساری بوده است.
تندیس نمادین آرش کمانگیر در سال ۱۳۵۴ در میدان ولیعهد نصب شد که پس از انقلاب نام آن به میدان «امام خمینی» تغییر یافت.
گفتنی است یکی از دوستداران میراث فرهنگی ساری نوشته است اگر می خواستند حرمت شکنی نشود بهتر بود نام میدان را تغییر می دادند نه اینکه آثار فرهنگی را نابود کنند.








No comments:

Post a Comment