Friday, June 24, 2011

فدراسیون فوتبال ایران در گینس ثبت می‌شود!

دیروز و درهنگام بازی تیم های امید ایران و عراق، هم گزارشگر و هم مردم با یک تیم بی‌انگیزه، بی‌رمق و ناتوان روبرو شدند که این بی‌رمقی حتی از چشمان منصوریان به عنوان سرمربی تیم امید نیز می‌بارید. وقتی که گل دوم را ایران دریافت کرد و دوربین های تلویزیونی منصوریان را که به سمت نیمکت می‌رفت نشان دادند، او و نیمکت نشینان به قولی «زبان بدنی» را بین هم رد و بدل کردند که گویا توقع چنین چیزی را داشتند.

البته دیروز تماشاچیان نیز سنگ تمام گذاشتند و هر آنچه که خواستند به رئیس فدراسیون فوتبال «کفاشیان» و «افشارزاده» دبیر کمیته ملی المپیک، گفتند و حتی خواستار بازگشت «دادکان» به صحنه ی فوتبال شدند. بعد از دقیقه ی ۷۵ هم سعیدلو و افشارزاده، کفاشیان را با شهردار بغداد تنها گذاشتند و جایگاه ویژه را ترک کردند تا احیانا مورد شعار قرار نگیرند. شعار «فوتبال سیاسی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم» هم از شعارهای جالب دیروز مردم در استادیوم آزادی بود.

اما دیروز پس از باخت تیم و نشست خبری سرمربی تیم، موضوعی مطرح شد که به قول «منصوریان» سرمربی تیم ملی امید باید در رکوردهای گینس ثبت شود. موضوع از این قرار است که تیم ملی امید ایران، در بازی رفت و در عراق علیرغم برد یک بر صفر، به دلیل استفاده از یک بازیکن دو اخطاره به نام «کمال کامیابی نیا»، سه بر صفر بازنده اعلام شده است! منصوریان به همراه «کریم انصاری فر» در نشست خبری این موضوع را اعلام کردند که در هنگام صرف نهار پیش از بازی، این خبر به بازیکنان داده می‌شود. کریم انصاری فر می‌گوید که تمامی بازیکنان دچار شوکه شده بودند و گریه می‌کردند. حالا ما چهارگل باید می‌زدیم تا صعود کنیم. منصوریان گفت که ما بد بازی کردیم و من مسوولیت را می‌پذیرم، اما در کجای دنیا چنین چیزی را دیده‌اید که فدراسیون فوتبال از دو اخطاره بودن یک بازیکن بی‌اطلاع باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از بازی رفت و به شکل کتبی به فدراسیون فوتبال ایران موضوع عدم استفاده از کمال کامیابی نیا به دلیل دو اخطاره بودن را اعلام کرده بود، اما این نامه در فدراسیون گم (!!) شده است. از طرفی ذوالفقار نسب نیز که یکی از کارشناسان مطرح فوتبال ایران است، بی کفایتی را مسوول این موضوع می‌داند و اظهار داشت که این موضوع نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال حتی یک پرونده هم برای تیم امید ندارد وگرنه باید یادداشت می شد که کدام بازیکن اخطار دارد یا خیر.

این موضوع، من را به یاد چند سال قبل می اندازد که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه استقلال فکسی ارسال کرده بود که آخرین تاریخ اعلام بازیکنان این باشگاه در جام باشگاه های آسیا در حال اتمام است ولی باشگاه هیچ عکس العملی نشان نداد و بالاخره باشگاه استقلال از آن دور مسابقات کنار گذاشته شد. جالب اینجا بود که در گفتگویی با مدیران استقلال، قلعه نویی ابراز بی‌اطلاعی کرد و بالاخره معلوم شد که توانایی خواندن نامه را نداشته است. منشی دریافت کننده‌ی فکس هم ظاهرا انگلیسی بلد نبوده. «نظری جویباری» همان شخصی که الان عنوان معاون باشگاه استقلال را یدک می‌کشد نیز خود در تلویزیون و در برنامه‌ی ۹۰ اعتراف کرد که نمی‌توانسته انگلیسی بخواند.

ناکامی‌های ادامه دار فوتبال ایران، باخت‌ها و حذف شدن‌ها، افت جایگاه فوتبال در تمام زمینه ها، افتضاح فوتبال زنان، و... همه گل‌هایی است که فدراسیون فوتبال ایران با «تلاش مضاعف» به خود زده است. به هرحال، آقای منصوریان باید بداند که کلا باید فدراسیون فوتبال ایران را در کتاب گنیس ثبت کرد!

No comments:

Post a Comment